ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Teoria, Composició i Direcció
> Assignatures
> Anàlisi III (nova Anàlisi II)
Anàlisi III (nova Anàlisi II)
Dades generals
Nom de l'assignatura | Anàlisi III | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 45 Altres hores presencials: 5 Hores per treballs dirigits (no presencials): 30 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 10 |
|
Professor/a | Manel Rodeiro | ||
Departament | Teoria, Composició i Direcció |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Anàlisi I i Fonaments de Composició.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Consultar document general de Competències-Matèries.
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Consultar document general de Resultats-Matèries.
Objectius concrets de l’assignatura
- Aprendre coneixements específics sobre els prototips i unitats sintàctiques significatives en l’estructura i organització de l’obra musical.
- Realitzar crítica i valoració pròpia de l’obra musical en relació a: el sistema emprat, la construcció formal, la significació estètica i expressiva.
- Realitzar una anàlisi qualitativa dels diferents processos configuradors de l’obra musical i no restringida al reconeixement o classificació de formes donades.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Introducció als conceptes de Sistema, Forma i Obra com a models generals de: Elaboració, Invenció i Creació. Conceptes:
- Sistema: Categories, Relacions, Ordenades, Processos/ Modulacions
- Forma: Proposicions, Referències, Coordenades, Correspondències
- Obra: Expressió
- Anàlisi última dels conceptes de Sistema, Forma i Obra. Conceptes:
- Epistemologia, Explicació, Validesa
- Hermenèutica, Comprensió, Veritat
- Anàlisi qualitativa. Lògica del discurs, El transitori
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- Classes setmanals col·lectives.
- Introducció progressiva i sistemàtica a principis i elements configuradors d’una eina d’anàlisi i estructuració del pensament de la música.
- Presentació i discussió pormenoritzada de conceptes d’estructura i llenguatge íntimament relacionats amb altres disciplines humanístiques, científiques i artístiques.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
El professor avalua l'evolució que l'estudiant mostra sessió a sessió, els treballs presentats i el projecte final.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Participació i aportacions a classe | Avaluació continuada | 10% |
Resolució d'exercicis plantejats a classe | Avaluació continuada | 10% |
Resolució de treball i lectures per fer a casa | Avaluació continuada | 10% |
Treball o Examen de mig curs | Aprox. sessió 15 | 30% |
Preparació i Presentació projecte final | A partir de la sessió 15 | 10% |
Entrega del projecte final | Final de curs | 30% |
Fonts d'informació bàsica
- FORTE, Allen y GILBERT, Steven E. Introduction to Schenkerian Analysis. Nueva York. Londres. Norton and Company, 1982.
- LaRUE, Jan: Análisis del estilo musical. Barcelona. Labor, 1989.
- LENDVAI, Ernó: Béla Bartók An Analysis of his Music. Londres. Kahn & Averill, 1971.
- SALZER, Felix: Audición estructural. Coherencia tonal en la música. Barcelona. Labor. 1990.
- SCHÖNBERG, Arnold: Fundamentals of Musical Composition. Londres. Faber and Faber, 1967.
- Partitures, lectures i enregistraments específics en cada cas.