ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Sonologia
> Docència
> Títol Superior en Música
> Anàlisi, síntesi i processament del so I
Anàlisi, síntesi i processament del so I
( Resum | Objectius | Continguts | Metodologia | Avaluació | Bibliografia )
Resum
- Nom: Anàlisi, síntesi i processat del so I
- ECTS: 3
- Hores lectives: 30 (15 sessions de 2h cadascuna)
- Quatrimestre: 2n.
- Professor: Josep Maria Comajuncosas
- Requisits: Fonaments d’Acústica, Introducció a la tecnologia musical, Física i matemàtiques per la música I.
Objectius
Aquest curs es centra en comprendre els fonaments teòrics de l’àudio digital i dels métodes clàssics d’anàlisi, síntesi i processament del so.
Continguts
- Anàlisi
- Introducció
- So digital
- Anàlisi espectral
- Síntesi
- Additiva
- Modulació
- Sostractiva
- Taula d’ones i mostreig
- Granular
- Processament
- Filtratge digital
- Efectes digitals bàsics
Metodologia
- Format de les sessions presencials (2 h/setmana): explicacions i propostes d’exercicis teòrics i pràctics.
- Treball personal autònom: revisió de material de classe (1 h/setmana), exercicis teòrics i pràctics dirigits (3 h/setmana).
Avaluació
L’avaluació del curs s’efectuarà segons els següents criteris:
- 50% Exercicis pràctics
- 50% Teoria:
- 25% Prova d’avaluació 1
- 25% Prova d’avaluació 2
- El professor corregirà setmanalment els exercicis i donarà informes als estudiants.
- La no presentació a alguna de les proves representa haver de repetir l’assignatura.
- Qualsevol exercici entregat amb retard, tindrà com a nota màxima un 5.
Bibliografia
- Roads, C., The Computer Music Tutorial. MIT Press, 1996.
- Roads, C., Microsound. MIT Press, 2002
- Miranda, E., Computer Sound Design: Synthesis Techniques and programming. Focal Press, 2002.
- Dodge, C., Jerse, T., Computer Music: Synthesis, Composition, and Performance Cengage Learning,1997.
- Zölzer, U. (ed), DAFX: Digital Audio Effects. Wiley and Sons, 2011.
- Russ, M., Sound Synthesis and Sampling. Focal Press, 2008.
- Wilson, S., Cottle, D., Collins, N. (eds.), The SuperCollider Book. MIT Press, 2011.
- Smith, J.O., Spectral Audio Signal Processing (online: https://ccrma.stanford.edu/~jos/sasp/)
- Smith, J.O., Introduction to digital filters (online: https://ccrma.stanford.edu/~jos/fp/)
- Miranda, E., Computer Sound Design: Synthesis Techniques and programming. Focal Press, 2002.
- Cook, P. Real Sound Synthesis for Interactive Applications. A K Peters, 2002.