Gestió de la innovació
Dades generals
Nom de l'assignatura | Gestió de la innovació | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 2 Hores per treballs dirigits (no presencials): 30 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 28 |
|
Professor/a | Pep Salazar | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
CT1-CT2-CT3-CT4-CT5-CT6-CT7-CT8-CT9-CT10-CT11-CT12-CT13-CT14-CT15-CT17
CG5-CG10-CG11-CG12-CG14-CG16-CG17-CG18-CG23-CG24-CG25-CG26-CG27
PG6 -PG9-PG12-PG13-PG14
Objectius concrets de l’assignatura
Generals:
- Analitzar i comprendre el procés global de transformació, en diversos àmbits, amb l’ajut de les tecnologies que fan possible nous model de gestió.
- Enfortir el posicionament global del gestor davant els reptes locals i globals que es troba en un món cada cop més complex i connectat.
- Obtenir una mirada de 360ª davant els models de gestió.
- Esdevenir un instrument, un motor de desenvolupament que s’integra dins l’estratègia del projecte a gestionar.
- Risc i aprenentatge a partir de pràctiques innovadores.
Específics:
- Conèixer els processos de gestió en la innovació.
- Definir innovació en els seus diversos àmbits.
- Comprendre les diferències entre innovació pura, innovació disruptiva, innovació social.
- Estudiar diferents funcionaments i models de gestió innovadors.
- Obtenir les suficients eines de gestió per poder afrontar la incorporació de la innovació en els processos de gestió.
- Entendre elements tecnològics bàsics com a eines per a la innovació.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
Conceptuals
- Innovació i valor afegit.
- Innovació i tecnologia.
- Gestió de recursos innovadors.
Procedimentals
- Anàlisi de casos.
- Habilitats de gestió i direcció relacionades.
- Fases estructurals: procés.
- Avaluació de projectes en funció dels procediments de treball i estructura i resultats.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
Assignatura de metodologia col·lectiva amb docència basada en l’exposició del professor dels
temes del currículum de l’assignatura.
Combinar la docència convencional d’explicació del professor amb materials audiovisuals de
suport.
Elaboració de casos pràctics on treballar de forma pràctica els continguts de les sessions.
Taller de projecte per poder treballar en grups i posar en pràctica i sobre paper els continguts
de l’assignatura.
Puntualment visites a equipaments i casos innovadors, per a la reflexió posterior a l’aula.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
L’avaluació de l’assignatura es fa tenint en compte:
- L’assistència en un 100 per cent de les hores lectives. Exceptuant absències justificades, on l’estudiant demostrarà la seva evolució i entesa del programa.
- La participació activa a classe i taller / projecte amb posterior presentació a classe a final de l’assignatura.
- Una prova escrita on demostri haver adquirit els coneixements exposats a classe.
La qualificació de l’estudiant es determina per les activitats d’avaluació que hem presentat més amunt.
Cadascuna d’elles contribuirà a la nota final segons els percentatges que detallem a continuació:
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Avaluació inicial. Prova escrita de coneixements previs sobre l’assignatura | Inici de curs | 0% |
Participació activa i competències demostrades in situ durant l'activitat lectiva | Tot el quadrimestre | 40% |
Taller/Projecte | Durant el curs | 30% |
Prova escrita | Al final del quadrimestre | 30% |