Comunicacions confirmades

PHOTO-2019-05-09-19-07-14

Educació artística primerenca: Fotografia cedida per l'EMM-CA de l'Hospitalet

Hora A345 A346 A348 A350 A351
12:15

Taller Baldufa: de l'Escola de Música a l'Escola Bressol

EMM Robert Gerhard de Valls

Sensibilització Artística i Arts en Família a L'Escola d'Arts en Viu del Prat

L'Escola d'Arts en Viu

Tutti fan piu

L'Auditori

Els tresors d'en Pau

Fundació Pau Casals i Ed. Bellaterra

Els Sons de l'Infància: Experiència a l'Escola Bressol Municipal Cobi amb l'EMAC

EBM Cobi i Escola de Música Angel Casas

13:00

Educació primerenca a l’EMMM: una experiència de treball col·laboratiu a l’equip docent

Escola Municipal de Música de Mataró

Estimulació Musical Totsona

Associació Totsona

"Junts Sonam Millor": la inclusió és possible

Escola Municipal de Música de Palma

Visió willemsciana de l'educació musical i instrumental

Fédération Internationale Willems i Musicant, Escola d'Ed. Musical i Instrumental

Viure i sentir la música des d'edats primerenques amb la presència dels pares

Escola de Música Pons Roselló

15:45

Tallers de ritme i moviment en família

PerkImBa

Educació artística primerenca: interdisciplinarietat per a infants de 4-5 anys

Escola Municipal de Música - Centre de les Arts (EMMCA) de L'Hospitalet

Acompanyant i afavorint la formació musical de nenes i nens de 0-6. Cultivant la MLT en les EMM de Sitges i Vilanova i la Geltrú

EMM de Sitges i Escola Municipal i Conservatori Mestre Montserrat de Vilanova i la Geltrú

Som So: Un projecte d'Educació musical dins l'escola bressol

Musicop Sccl. i EBM El Rial Sant Cebrià de Vallalta

 
16:30

Formació en Rítmica Dalcroze

Escola de Música Joan Llongueras

Institut Gordon d'Educació Musical: Treballant cap a un nou paradigma de l'educació musical

IGEME: Institut Gordon d'Educació Musical

SoNA: Una altra manera de fer música

SoNA Espai d’aprenentatge musical

La Nana i l'avi Papet: un conte musical d'Anna Roig Dolz

Creixendo

 

Educació artística primerenca: interdisciplinarietat per a infants de 4-5 anys

Enric Aragones

L'EMMCA és un centre d'educació artística que té programes formatius de dansa, teatre i música. Durant els cursos 2017-18 i 2018-19, arran de la reflexió conjunta del professorat, s'ha implantat un nou programa per infants de 4 i 5 anys d'Educació artística primerenca: una única proposta interdisciplinària amb un equip mixt.

+ info

Comunicador: Enric Aragonès (Coordinador pedagògic i d’educació musical primerenca a l’EMMCA)

Els tresors d'en Pau

tresors del pau

"Els tresors d'en Pau" és una proposta didàctica del Museu Pau Casals i l'Ed. Bellaterra per acostar la figura de Pau Casals als infants de 0-3 anys. Es tracta d'un taller musical i sensorial que pot ser tant familiar com dirigit a escoles bressol. Consta de cançons originals composades per M. Canellas i J. Pérez i cantades per en Guillem Roma.

+ info

Comunicadores: Júlia Pérez (coautora del llibre-CD "Els Tresors d'en Pau")

Sensibilització artística i Arts en Família a L'Escola d'Arts en Viu del Prat de Llobregat

EAV

Des de la seva posada en marxa el 2014, L'Escola d'Arts en Viu (anteriorment Escola Municipal de Música del Prat) s'ha preocupat per donar resposta a tota la ciutadania, també als usuaris de 0 a 6 anys. Els programes que s'ofereixen en aquestes franges d'edat són diversos: pels alumnes de 4 a 6 anys, oferim el programa de Sensibilització Artística, on s'ofereix una formació interdisciplinar de música, teatre i dansa en un format de docencia compartida (dos professors a l'aula de diferents àmbits artístics). Pels alumnes de 0 a 3 anys el format de classe inclou un acompanyant adult que fa classe amb el seu nadó, i concretament en els grups de 3 anys també implementarem a partir del curs vinent la idea de la docència compartida per tal de treballar la interdisciplinarietat en aquest programa.

+ info

Comunicadores: Gemma Rovira (Cap d'Equip Docent de Sensibilització Artística), Marina Fullana (professora de dansa) i Míriam Farré (Coordinadora d'Activitats)

Educació primerenca a l’EMMM: una experiència de treball col·laboratiu a l’equip docent

laia-carmesina

Des dels seus inicis ara ja fa 10 anys, l’Equip docent d’iniciació de l’EMMM aposta per al treball en equip. Compartirem l’experiència d’aquest model consolidat de treball en xarxa i coordinació pedagògica en un context d’escola descentralitzada.

+ info

Comunicadores: Laia Rovira (professora de l'Equip d'Iniciació l'EMMM) i Carmesina Pons (professora de l'Equip d'Iniciació l'EMMM)

Visió willemsciana de l'educació musical i instrumental

eulalia casso

La pedagogia Willems és una proposta per a desenvolupar les profundes qualitats de l’ésser humà, necessàries per a tota pràctica musical, i que permeti als professors evitar els exercicis avorrits que desanimen a molts infants, pre-adolescents, adolescents, joves .... a l’estudi de la MÚSICA.

+ info

Comunicadora: Eulàlia Casso (Coordinadora dels cursos de formació per al diploma Willems de la FIW que tenen lloc a l’Institut Llongueres de Barcelona (Institut Dalcroze))

Formació en Rítmica Dalcroze

neus fernandez

Conèixer i aprendre la metodologia Dalcroze ens dóna l'oportunitat de posar en pràctica una forma d'educar creativa, flexible i artística, vàlida tant per a l'aprenentatge de la música com de les arts escèniques. Més de 100 anys avalen aquesta metodologia que, gràcies als avenços en recerca educativa, avui és de gran vigència i plena actualitat.

+ info

Comunicadora: Neus Fernández (Codirectora de la formació en Rítmica Dalcroze a l'escola de Música Joan Llongueres)

Tallers de ritme i moviment en familia

perkimba

PerkImBa Infantil engloba diferents disciplines artístiques dirigides a la vivència musical, corporal i escènica. Tallers de ritme i creació on la dansa i el ritme es fusionen en múltiples formes i colors amb una gran dosi de sensibilitat. Tallers destinats als infants i familiars.

+ info

Comunicadores: Ona Marco (Formadora PerkImBa) i Roser Navarro (Formadora PerkImBa)

Taller baldufa: de l'Escola de Música a l'Escola Bressol

rosabel bufarull

Des de fa cinc anys, l'escola organitza un taller per acostar la música a les criatures de les escoles bressol. Sis sessions a l'any, amb sis instruments diferents i amb l'acordió com a fil conductor. Música en directe i de diferents estils per parlar als nens amb un altre llenguatge, i en cinc escoles bressol.

+ info

Comunicadora: Rosabel Bofarull (Coordinadora del Taller Baldufa i Cap d'Estudis de l'EMM Robert Gerhard de Valls)

"Junts Sonam Millor": la inclusió és possible

felix aguilo

Projecte amb el qual hem posat de manifest que qualsevol persona pot fer música i que sols és necessari canviar la mirada per tal de veure el què pot fer en comptes del que no pot fer. Aquest any ha estat el segon curs i hem fet un documental que volem compartir a tot arreu. Fèlix Aguiló Caldentey és professor superior de piano i director de l'Escola Municipal de Música de Palma (EMMP) des de l'any 2007. Des del principi ha treballat per aconseguir la inclusió de totes les persones en l'ensenyament musical tant reglat com no reglat i és en el 2017 quan es posa en marxa la primera edició del "Junts Sonam Millor". L'EMMP té en el present curs 423 alumnes des de 0 a 74 anys. La fita marcada sempre és que tothom tengui accés a l'ensenyament musical.

+ info

Comunicador: Fèlix Aguiló (Director de l'Escola Municipal de Música de Palma)

La Nana i l'avi Papet: un conte musical d'Anna Roig Dolz

anna roig

"La Nana i l'avi Papet" és el primer volum de la col·lecció de contes musicals amb la que s'inicia Creixendo. Un llibre-cd que ens parla de la relació entre un avi i la seva neta, del valor de la convivència i dels petits moments que podem compartir en família, així com de la importància de la música i com ens pot acompanyar i ajudar a créixer des de l’amor i la confiança.

+ info

Comunicadora: Anna Roig Dolz (directora i fundadora de Creixendo)

Acompanyant i afavorint la formació musical de nenes i nens de 0-6. Cultivant la MLT en les Escoles Municipals de Música de Sitges i Vilanova i la Geltrú

victoria

Facilitar processos de formació des de la MLT, exigeix una mirada, una escolta i una manera d’interactuar particulars. L’objectiu és propiciar el desenvolupament de l’Audiation (E. Gordon) partint de que el llenguatge musical, no s’ensenya sinó que s’aprèn de manera similar a com s’aprèn la llengua materna. Des de fa sis anys treballo amb aquesta sensibilitat i vull compartir la meva experiència.

Comunicadora: Victòria Carbó

Institut Gordon d'Educació Musical: Treballant cap a un nou paradigma de l'educació musical.

victoria-eli

L'Institut Gordon d'Educació Musical (IGEME) segueix la trajectòria iniciada pel músic, pedagog i investigador nordamericà Edwin Gordon en la seva Teoria de l'Aprenentatge Musical (MLT) a Catalunya i en territori espanyol. Les seves principals línies de treball són les següents: el foment de projectes educatius, la formació de professionals, la col·laboració amb l'Institut Gordon d'Educació Musical dels Estats Units (GIML), la creació i publicació de materials pedagògics i musicals, i la creació i dinamització de la comunitat de sòcies i socis de l'IGEME. Amb la seva acció, promou un canvi paradigmàtic en la praxi de l'educació musical en la seva àrea d'acció.

+ info

Comunicadores: Eli Pujol (professora formadora i sotsdirectora de l'IGEME) i Victòria Carbó (professora formadora de l'IGEME)

Estimulació Musical Totsona

tot sona

L’Estimulació Musical Totsona creada per Dàmaris Gelabert entén la música com el primer llenguatge dels infants i com un canal de comunicació afectiva i educativa. Utilitza un repertori de cançons originals i el llenguatge no-verbal com a estratègies principals de les sessions amb el propòsit de despertar i desenvolupar les capacitats dels infants d’0 a 6 anys.
Des de fa més d’una decada l’equip Totsona ofereix formació a educadores/dors, mestres i altres professionals amb el propòsit d’implementar sessions d’Estimulació Musical en l’etapa 0-6.

+ info

Comunicadores: Dàmaris Gelabert (pedagoga, musicoterapeuta, autora i cantant de cançons infantils), Laura Carrión (formadora Totsona), Paula Moya (formadora Totsona) i Esther Feliubadaló (formadora Totsona)

SoNA: Una altra manera de fer música

nuria aparicio 2

Som una escola amb un projecte curricular lliure que s'adapta a les necessitats i contextos de l’alumnat.
Creem un espai d’aprenentatge inclusiu i segur on explorem i descobrim els sons a partir del moviment corporal, de l’escolta activa i la pràctica instrumental.

+ info

Comunicadora: Núria Aparicio (Directora Pedagògica de SoNA)

Som So: Un projecte d'Educació musical dins l'escola bressol

musicop

Som So és un projecte educatiu innovador que busca incorporar la música en el procés d'aprenentatge de la primera infància.
El seu objectiu és integrar l’expressió musical en la quotidianitat dels infants a l’escola bressol, amb una mirada sistèmica, oferint una vivència musical activa i de qualitat, on l’infant pot expressar-se i comunicar-se amb el llenguatge sonor i corporal, més enllà del llenguatge verbal.

+ info

Comunicadores: Anna Tobella (mestra de l'EBM El Rial), Alba Pujol (educadora musical, Sòcia de Musicop) i Sandra Ruiz (Directora de l'EBM El Rial)

Viure i sentir la música des d'edats primerenques amb la presència dels pares

maylons pons

Investigació doctoral sobre les aportacions de la estimulació musical en nens i nenes de 2 a 3 anys, amb la col·laboració dels pares, al procés d'adquisició de conductes socials i actitudinals: estudi de cas. Des del curs 2002 / 2003, imparteix a l’Escola de Música Pons Roselló, Ludoteques Municipals i altres Llars d’Infants, el programa bressol, "Música per a bebès", adreçat a nadons de 0 a 3 anys, acompanyats del pare o la mare, ambdós o un familiar adult, i pel que en 17 cursos han gaudit més de 720 nadons.

+ info

Comunicadora: Maylos Pons (Doctora en Educació Musical per l’UB)

Els Sons de l'Infància: Experiència a l'Escola Bressol Municipal Cobi amb l'EMAC (Escola de Música Angels Casas)

maria roca

Posar a l'abast de l'infant de manera quotidiana propostes que desperten, afavoreixen, desenvolupen, provoquen i regulen el llenguatge musical i l'ajuden a desenvolupar-se de manera més global i harmònica. Entenem que la música no només té una incidència directa sobre els aprenentatges acadèmics sinó que incideix directament amb els aprenentatges socials, motrius i emocionals.

+ info

Comunicadors: Maria Roca (Directora de l’Escola Bressol Municipal Cobi) i Angel Casas

Tutti Fan Piu

tutti fan piu

Partint de l’exemple de “Tutti fan piu”, el nou concert per a llars d’infants de L’Auditori que s’estrenarà durant la temporada 19/20, part de l’equip de creació del projecte, explicarà com s’ha encarat la feina, quina és la filosofia de fons en aquests projectes, quines són les característiques del concert i de la proposta pedagògica que l’envolta. Formació per a professorat, tallers per a famílies, trobades post concert amb els músics, creació de material didàctic per a mestres i famílies,... tot això i més, per tal d’aconseguir que l’impacte dels 45 minuts de concert deixi una empremta inesborrable en el record dels més petits.

+ info

Comunicadores: Violeta Amargant (Cap del Servei Educatiu de L'Auditori), Cristina González (Direcció Pedagògica de Tutti Fan Piu) i Marta Roma (Direcció Musical de Tutti Fan Piu)