Núria Giménez Comas, esculpint l’espai

Redacció ED
Redacció ED
Posa't en contacte

Una investigació artística sobre la síntesi sonora a París i Karlsruhe

Gent Esmuc
Altres publicacions
0
Share

La compositora Núria Giménez Comas, que va realitzar els seus estudis de composició, electroacústica i música mixta a l’Esmuc, a l’HEMGE i posteriorment a l’Ircam (París), seguint un camí d’especialització en temes d’immersió i espacialització sonores, ha realitzat aquesta residència artística durant el 2018 amb la col·laboració de Marlon Schumacher, compositor i desenvolupador de llibreries, precisament, sobre la espacialització sonora.

Durant les diferents estades dels estudis de l’Ircam (París) i del ZKM (Karlsruhe) ha treballat sobre textures i paisatges sintètics en l’espai, ja sigui en 3D com en 2D amb caràcter immersiu. Durant la residència ha pogut treballar amb els investigadors de l’equip d'Espais Acústics i Cognitius de l’Ircam i amb l’equip del ZKM. Així mateix, també ha pogut gaudir-hi dels estudis de espacialització sonora, és a dir, una cúpula de 24 altaveus i de la gran sala del museu de Karlsruhe «Kubus», que comptava amb 46 altaveus per tota la sala.

Durant la investigació ha desenvolupat projectes artístics paral·lels, com la peça d’arquitectura poètica Back into Nothingness  per a actriu-cantant, cor i electrònica, on la combinació de dos espais sonors, l'escena i el cercle que envoltava el públic es combinaven per construir aquesta dramatúrgia poètica sobre el personatge de Kaspar Hauser. La peça, encàrrec del Grame-Ircam, va ser estrenada per el cor Spirito a la Biennale de Musiques en Scène de Lyon.

Els altres projectes artístics són les instal·lacions Synthetic Soundscape i Between the leaves, que son en format «passeig», i en les quals el visitant deambula entre els altaveus triant punts d’escolta diferents dins d’una espècie de bosc sonor. Les instal·lacions compten també amb fragments de vídeos de l’artista Dan Browne.

Nuria Gimenez

Comentaris (0)

Log in or create a user account to comment.