Primer curs a l'Esmuc

La visió dels estudiants

Aquest mes ens hem adreçat a dos estudiants de primer curs, perquè ens expliquin les raons que els han dut a estudiar música a l’Esmuc, i quina ha estat la seva primera impressió del centre. Tots dos d’àmbits ben diferents, coincideixen però en destacar la diversitat d’itineraris i de procedències dels estudiants com un factor enriquidor; tot i que tal vegada, tots junts en un mateix grup...

A dues veus
Altres publicacions
0
Share

Estudiant d'orgue

Estudiant de bateria jazz

La meva primera impressió quan vaig arribar a l'Esmuc va ser sentir-me fora de lloc.

La meva trajectòria per arribar fins aquí ha sigut força llarga i atípica. Després del batxillerat, el primer que vaig fer va ser una carrera universitària. Durant aquells anys vaig deixar de banda el piano i vaig començar a estudiar orgue. Més tard vaig decidir que allò m'agradava tant com per dedicar-m'hi seriosament i, de passada, que volia sortir de casa i veure món. Llavors me'n vaig anar al conservatori de Toulouse, on vaig estudiar durant tres anys molt intensos. De tornada a Girona va ser el moment de tocar de peus a terra: em trobava amb un bon bagatge musical, moltes experiències inoblidables i... res més. Per això ara sóc aquí, per tenir un grau de debò.

Per tot això que deia, arribo a l'Esmuc i em trobo amb companys molt més joves que jo i amb la il·lusió del començament, i sembla que no sigui el meu lloc. Però aquest contrast m'enriqueix, i aquesta il·lusió també s'encomana.

Un aspecte que m'agrada és la diversitat dels estudiants. Tots venim de llocs diferents, de diferents àmbits de la música, i amb formacions diferents. En algunes classes la diferència és tan gran que sembla que no parlem el mateix idioma (penso en Metodologies d'anàlisi...). Estaria bé que l'Escola proposés algun espai perquè poguéssim compartir la "nostra" música, perquè cadascú pogués parlar del que li interessa i aprendre del que fan els companys. Per aprofitar tota aquesta diversitat més enllà de les converses al passadís.

Per ser sincer, trobo que hi ha alguns aspectes del funcionament que podrien millorar. Tots en sabem algun exemple i segur que ho hem comentat en privat, oi? Però jo intento agafar-m'ho amb tranquil·litat. En aquells moments que tinc la sensació d'estar al mig del caos, la sensació que "aquí tothom va a la seva", penso que l'aprofitament depèn d'un mateix. Si passes per alt els petits inconvenients i et centres en el que és important, pots treure el màxim rendiment del teu temps i aprofundir en allò que val la pena.

Redobles, platillazos, horas, análisis, transcripciones, horas, estrés, tensión, esfuerzo, horas, ilusión y dos días de pruebas muy selectivas son algunos de los ingredientes que fueron necesarios para hoy poder redactar este pequeño soplo alisio de mi experiencia aquí.

La Esmuc es la oferta más competente para la enseñanza del jazz en España. La variedad y selectividad del profesorado, así como la competitividad y nivel de los alumnos que te acompañan en las asignaturas grupales, como improvisación o combo, son motivaciones perfectas para formar parte de la nueva cantera. 

Barcelona posee una cantidad de eventos culturales como conciertos y jams session dificil de igualar; yo sabía que quería estudiar aquí.El funcionamiento del programa Erasmus, así como la fama nacional e internacional del centro te permite mezclar armonías con estudiantes extranjeros, y nutrirte desde otra perspectiva musical. Varias son la carreras que se imparten, y es todo un lujo compartir un almuerzo con musicólogos, compositores, estudiantes de sonología, antiguos o clásicos.
En cuanto a infraestructura, echo en falta más aulas; hay bastante demanda por parte de pianistas o percusionistas, los cuales no pueden lidiar con la furia del vecindario. A excepción de ese dato, el centro propicia un ambiente idóneo para el estudio, dotado de una biblioteca con mucho material musical, préstamo gratuito de instrumentos de calidad y servicio de atención administrativa eficaz. 
El plan de estudios es bastante completo; sin embargo creo que para especialidades como jazz o música moderna las teóricas deberían de tener más relación con el estilo: al igual que asignaturas como composición o metodologías del análisis. 
Si comparamos la balanza, no creo que sea dificil entender que hay razones más que suficientes para coger una maleta, olvidarse del buen tiempo y tomar ruta aérea hacia Cataluña; con ilusión, para cuatro años que estoy segura que me marcaran tanto personalmente como musicalmente.

Comentaris (0)

Log in or create a user account to comment.

Números anteriors
Veure tots els números de L'ESMUC digital