Resum de l'acte d’Inauguració del Curs Acadèmic i lliurament del Premi ESMUC de Recerca de Batxillerat

Publicat el 19/09/2019

L’acte institucional d’inauguració del curs acadèmic 2019-2020 va tenir lloc el dimecres 18 de setembre a l’Auditori ESMUC Sala 4 de L’Auditori, amb la realització d’un col·loqui en lloc de la tradicional classe inaugural. El col·loqui va comptar amb les graduades i graduats Clara PeyaJoan MagranéRaquel García-TomásEnric Aragonés i Celeste Alías. A l’acte també van lliurar-se els guardons del III Premi ESMUC als Treballs de Recerca de Batxillerat, que va guanyar Cristina Bosch del col·legi Vedruna Escorial.

Inauguració Curs 2019-2020 (1)

La inauguració oficial del curs d’aquest any va obrir-se amb l’actuació del Quartet Atenea, format per Andrea Santiago Carrillo i Gil Sisquella Oncins, violins; Bernat Santacana Hervada, viola, i Àlex Olmedo Duynslaeger, violoncel. La formació va interpretar el segon moviment del Quartet op. 41, núm. 3, de R. Schumann. Per tancar l’acte, el grup va escollir la peça Amrit, de Kala Ramnath, obra que van treballar aquest estiu amb el Kronos Quartet.

Col·loqui Inauguració curs 2019-2020

El col·loqui que portava el títol d'Alumni de l'ESMUC tenen la paraula va ser moderat per Núria Sempere, directora general de la Fundació per a l'Escola Superior de Música de Catalunya i va comptar amb els graduats i gradues anteriorment citats, que van explicar els seus inicis a l’ESMUC, les seves experiències com a estudiants, i com a dones en un àmbit inicialment molt masculí, i, finalment van oferir diferents consells als nous estudiants per aprofitar al màxim la formació musical de l’ESMUC. Barrejar-se amb altres músics i especialitats, anar a concerts, tenir cura del cos, buscar-se a dins, ser lliures i tenir responsabilitat política sobre l'educació del país van ser alguns dels consells dels participants. Xavier Sabata, Marco Mezquida i Rosalía, alumni de l’ESMUC, van dirigir unes paraules en vídeo als assistents i especialment als nous estudiants.

 

Premis de Recerca

Després del col·loqui va ser el torn del lliurament del 3r Premi ESMUC als Treballs de Recerca de Batxillerat, presentat per la directora acadèmica de l’ESMUC, la doctora Melissa Mercadal,  que va citar les persones vinculades a la Recerca que han format part del jurat d’aquest guardó.

III Premi Recerca Batxillerat ESMUC (5)_b

El primer premi ha estat per a Cristina Bosch, del Col·legi Vedruna-Escorial, de Vic, amb el treball Melodies de guerra: anàlisi de les bandes sonores originals de pel·lícules sobre la Segona Guerra Mundial, dirigit per Montserrat de Rocafiguera. Les dues responsables de l’ESMUC i el secretari de Polítiques Educatives del departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Carles Martínez, van ser els encarregats de lliurar els guardons als joves investigadors.

El primer accèssit va correspondre a Martí Marín, de l’Escola Proa, de Barcelona, amb el Projecte Interdisciplinar des de l’Assignatura de Música: una proposta educativa en el context de l’Escola Nova 21, dirigit per Genís Barcons.

El segon accèssit el va obtenir Albert Ventura, de l’Institut Roquetes, de Tarragona, amb El saxòfon: les canyes. Tipus, producció i arranjament, dirigit per Roc Benaiges.

El tercer i últim accèssit va ser per Arnau Gran, de l’escola Montessori-Palau, de Girona, pel treball Xavier Montsalvatge: el compositor de la llibertat, dirigit per Anna Roca.

Abans de la cloenda musical del Quartet Atenea, el secretari de Polítiques Educatives d’Educació, Carles Martínez, va tancar l’acte amb una intervenció adreçada als assistents. Martínez va dir que no s’ha de caure en l'autocomplaença, que cal mirar el futur amb energia, i com a centre públic que és l’ESMUC, va demanar als futurs graduats i graduades que retornessin a la societat els seus coneixements i el seu art a canvi de l’ajuda i la inversió que reben.

III Premi Recerca Batxillerat ESMUC (grup)_b