#DimartsTocaESMUC: Connecta’t a l’Antiga

Publicat el 17/10/2019

El #DimartsTocaESMUC del 22 d’octubre està dedicat a la Música Antiga amb una proposta que porta el títol de Música Quotidiana. París i la moda italiana en la primera meitat del segle XVIII. El concert tindrà lloc a l'Auditori ESMUC Sala 4, a les 18.15 hores. L’entrada és gratuïta

Dimarts Toca ESMUC

El nou concert del cicle Dimarts Toca ESMUC està organitzat pel departament de Música Antiga de l’Escola Superior de Música de Catalunya i la proposta musical girarà entorn de la música i els compositors vinculats a la ciutat de París i amb relació a la moda italiana en la primera meitat del segle XVIII.

A les cambres de París de la primera meitat del segle XVIII, la gent es reunia i tocava arranjaments de les seves àries preferides, cantates de temàtica clàssica profana o sonates que recordessin (o que fins i tot s’haguessin tocat) a l’últim Concert Spirituel. Compositors com Boismortier o Blavet, en una societat sense drets d’autor, es guanyarien la vida publicant col·leccions tant amb arranjaments d’aquestes obres populars i desitjades per tothom, com amb obres originals de nova creació que recordessin o parlessin en el mateix llenguatge de la música coneguda del moment: la dansa i l’òpera.

Els assistents al concert sereu convidats a una d’aquestes trobades del segle divuit i reviurem la fragància italiana present a París: des de les publicacions per conjunt instrumental de Boismortier i Blavet d’estil mixt, a les àries d’òperes famoses del moment en estil italià de Händel, passant per una breu mirada del repertori vocal francès domèstic, entre altres.

                               

Programa:

Preludi en Re Major del Primer Recull de Peces, àries, brunettes, minuets, &c. : amb doubles i variacions, acomodats per les flautes travesseres, violins, pardessus de viole, etc., de Michel Blavet (París: 1744)

L’estil italià en la música instrumental

Concerto II en Mi menor, dels 6 Concerts per 2 flautes travesseres o altres instruments sense baix (œuvre 38), de Joseph Bodin de Boismortier (París: 1732).

Sonata I en Sol Major, de les 6 Sonates per a una flauta travessera i un violí per acords, sense baix (œuvre 51), de Joseph Bodin de Boismortier (París: 1734)

La música vocal francesa dins de casa

Ària “Charmans Zephirs, brillante Flore” de la 4a Cantata L’Hyver“ de les Cantates Franceses a veu sola amb simfonia (œuvre 5), de Joseph Bodin de Boismortier (París: 1724)

L’òpera italiana a la música domèstica parisenca

Ària de Händel “Si caro” del Segon Recull de Peces, àries, brunettes, minuets, & c. : amb doubles i variacions, acomodats per les flautes travesseres, violins, pardessus de viole, etc., de Michel Blavet (París: 1744)

Ària d’ Alceste Si, caro, si” del 3r acte de l’òpera Admeto, rè di Tessaglia (HWV 22), de Georg Friederich Händel (Londres: 1727)

Ària en duet de Cleopatra i Cesare Caro! Bella! Più amabile beità” del 3r acte de l’òpera Giulio Cesare in Egitto (HWV 17), de Georg Friederich Händel (Londres i París: 1724)

La Querelle des Bouffons

Ària de Serpina Stizoso, mio stizoso” de la primera part de l’Intermezzo La serva padrona, de Giovanni Battista Pergolesi (Nàpols: 1733; París: 1752)

Ària de Serpina A Serpina penserete” de la segona part de l’Intermezzo La serva padrona, de Giovanni Battista Pergolesi (Nàpols: 1733; París: 1752).

 

Intèrprets:

Carolina Sosa de la Cruz, soprano; Diego Fuertes, contratenor; Monika Czyżewska, traverso; Marina Betés Escarpa, Alejandro Mateo García, violí barroc; Alba Villar Cairó, violoncel barroc; Darío Rodríguez Tamayo, Tomoko Matsuoka, clavicèmbal.

                              

Més informació:

Dimarts toca ESMUC