ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Teoria, Composició i Direcció
> Assignatures
> Instrumentació i orquestració I
Instrumentació i orquestració I
Dades generals
Nom de l'assignatura | Instrumentació i Orquestració I | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 2n quadrimestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 45 Altres hores presencials: 5 Hores per treballs dirigits (no presencials): 5 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 35 |
|
Professor/a | Albert Guinovart | ||
Departament | Teoria, Composició i Direcció |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Fonaments de Composició.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Consultar document general de Competències-Matèries.
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Consultar document general de Resultats-Matèries.
Objectius concrets de l’assignatura
- Conèixer els instruments musicals de l’orquestra i les seves característiques tècniques i tímbriques.
- Aplicar coneixements de física del so a la instrumentació.
- Conjuntar i equilibrar tímbricament els sons d’instruments diversos i les diferents superposicions de so.
- Analitzar tímbricament i instrumentalment obres musicals
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Estudi dels instruments, les seves característiques tècniques i tímbriques.
- Famílies d’instruments i les seves combinacions.
- Escriptura per a grups de cambra habituals: quartet de corda, quintet de vent.
- Fonaments d’orquestració: l’orquestra clàssica.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- Classes setmanals col·lectives.
- Estudi dels instruments, les famílies i les seves combinacions.
- Anàlisi d’obres simfòniques.
- Aplicació progressiva a treballs d’instrumentació i orquestració.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
El professor avalua l'evolució que l'estudiant mostra sessió a sessió, els treballs presentats i el projecte final.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Treball de cordes | Primer terç de curs | 20% |
Treball de fustes | Segon terç de curs | 20% |
Anàlisi i exposició d'un moviment simfònic | Durant el curs | 20% |
Treball final per orquestra clàssica | Final de curs | 40% |
Fonts d'informació bàsica
- PISTON, Walter: Orchestration. Ed. Real Musical, Madrid, 1984.
- ADLER, Samuel: The Study of Orchestration. Ed. W. W. Norton & Company, New York, 1982.
- CASELLA, Alfredo i MORTARI, Virgilio: La técnica de la orquesta contemporánea. Ed. Ricordi Americana, Buenos Aires, 1950.
- CHARLES, Agustín: Instrumentación y Orquestación Clásica y Contemporánea. Divera Editores. Valencia, 2005.
- Partitures, lectures i enregistraments específics en cada cas.