Vika Kleiman

Vika Kleiman
Formació Corporal i Comunicació I i II
Música i Dansa
Pràcticum I i II 
  • Professora d'Educació Somàtica des de 1987, professora de Dansa i Ioga. Llicenciada en Psicologia(1993).
  • Ballarina improvisadora.
  • Professora titular a l'ESMUC (2003-actualitat), en Ioga & YogaBarcelona i Clínica EOS.
  • Ha impartit classes d'Expressió corporal, Sensopercepció, Dansa Improvisada, Alineació, Contact Improvisation, Ioga i Consciència corporal en universitats, companyies de dansa, festivals i institucions educatives i escoles de ioga d'Europa i Amèrica.
  • Desenvolupa una pràctica i un ensenyament en constant transformació.
  • Investiga sobre la relació entre so,  moviment i silenci. Col·labora amb compositors i músics com Stefan Prins, Marc Egea, Liba Vilavecchia i Horacio Curti. Comparteix  projectes amb ballarins i artistes visuals.Actualment realitza “Càpsula improbable”, un film juntament amb la cineasta Ariadna Pujol.
  • Balla, escriu i exposa el seu treball a Europa i Amèrica on ha presentat peces creades sola i en col·laboració.
  • Es forma a Argentina, EUA, Índia, Tailàndia, Japó, Portugal i Espanya.
  • Estudia a l'Escola d'Expressió corporal dansa de Patricia Stokoe 1978-1997.
  • Tècniques d'Educació Somàtica; Feldenkrais, Alineació, Moviment Autèntic, BMC, teatre, massatge; des de 1980.
  • Dansa improvisada, Butoh i Body Weather amb mestres de reconeixement internacional des de 1991.
  • Rep formació en diferents estils de Ioga des de 1994 de les quals realitza diverses formacions de professors. 

Línies de recerca

  • Dinàmiques estructurals i energètiques per a la integritat de l’acció
  • Improvisació en música i dansa: la relació entre so, moviment i silenci
  • El cos com espai d'experiències, l'ensenyament i l'aprenentatge
  • Dansa improvisada i mirada cinematogràfica
  • Aportacions de la meditació a la pràctica diària en la vida del músic

Últimes publicacions

Articles

  • Revista musical catalana # 312 i ODA, Observatori de dansa i estudis del moviment 2a edició novembre 2012. La formació corporal en l'educació acadèmica dels músics. Reflexions sobre maneres de treballar el cos
  • ODA, Observatori de dansa i estudis del moviment. Eines per a la pràctica corporal diària. Material I-L'exercici de la vibratòria com a suport per crear disponibilitat i facilitar la pràctica de ioga-2014

Projectes de recerca i/o acció educativa

  • La dansa improvisada i la mirada cinematogràfica, processos de creació artística en col · laboració; al costat de la cineasta Ariadna Pujol
  • La improvisació com a eina docent
  • La improvisació en dansa com a llenguatge artístic, ètic i estètic. La relació entre so, moviment i silenci. Experiències d'improvisació i investigació. Al costat d’Horacio Curti i altres artistes
  • "Pràctiques estètiques i filosòfiques en contacte (e) improvisació. El cos com a espai d'experiència ". Al costat de la Dra Cynthia Farina, el projecte amb tallers i una conferència organitzada pel CSIC
  • "Docència compartida en l'entrenament de la consciència corporal per a músics", dins de l'equip docent d'assignatures corporals de l'ESMUC del 2009 al 2011. Presentat a "ICON - Innovative Conservatoire Seminar" al 2011

Enllaços

Blog personal

Videos

Currículum