Ferran Badal i Pijuan

Ferran Badal i Pijuan
Didàctica del conjunt instrumental

Títol Superior de Música en l’especialitat d’interpretació en Jazz i Música Moderna (Esmuc, 2012), diplomatura en interpretació de flauta clàssica (CMMB, 2002), Recerca internacional entorn la música, l’educació i la comunitat (2013-14). Formació en diferents metodologies interpretatives i pedagògiques i expert en Soundpainting

Actualment és coordinador intern de l’Escola Municipal de Música de Mataró, director artístic de Comusitària i professor de banda, flauta travessera i projectes de Música i Comunitat a l’EMM Mataró des del 2010. Ha estat professor de banda, big-band, combo, cambra, llenguatge musical i flauta travessera a l’Escola Municipal de Música del Masnou (2015-16), l’EMM del Prat de Llobregat (2014-2015), l’EMM El Papiol (2008-2009) i l’EMM Roda de Ter i l’Esquirol (2007-2013).

És formador de formadors al voltant de la pedagogia de grup i dels conjunts instrumentals (Universitat Blanquerna, Red de Escuelas de Música de Medellín, Joventuts Musicals de Maó, Tallers Musicals d’Avinyó i en diverses Escoles Municipals de Música del país). Simultàniament exerceix com a intèrpret i arranjador del projecte La Folie i col·labora regularment en diversos grups musicals.

Professor del Departament de pedagogia de l’Esmuc des del 2015.

Línies de recerca

  • Pedagogia de grup en l’ensenyament-aprenentatge de l’instrument
  • La gestió del grup en entorns educatius diversos
  • Gestió d’equips i lideratge educatiu
  • Nous paradigmes del coneixement
  • Soundpainting en el llenguatge musical

Projectes de recerca i/o acció educativa

  • Periplus, projecte d’investigació educativa (www.comusitaria.wix.com/peripluses)
  • Línies d’investigació en acció educativa amb Comusitària
  • Escola Municipal de Música de Mataró