Professorat

El Departament reuneix professorat qualificat i divers, la qual cosa li permet oferir, en conjunt, una formació destinada a construir un perfil formatiu del pedagog musical amb un complet i equilibrat ventall de competències professionals, tant sistemàtiques com aplicades.

A més del professorat permanent, el departament convida puntualment professors en actiu de gran prestigi. Això permet als estudiants entrar en contacte amb la pedagogia musical contemporània i els camps de demanda professional de major actualitat.

Raimon Àvila

Raimon Àvila

Llicenciat en dansa contemporània per l'Institut del Teatre de Barcelona. El 1983 completa els seus estudis a l'escola Mudra, de Maurice Béjart, a Brussel·les i, novament a Barcelona, fa cursos d’especialització en diverses tècniques conscients, entre les qual cal destacar el Seitai i les tècniques Feldenkrais i Alexander.

Ferran Badal i Pijuan

Badal, Ferran

Títol Superior de Música en l’especialitat d’interpretació en Jazz i Música Moderna (ESMUC, 2012), Diplomatura en interpretació de flauta clàssica (Bruc, 2002), Recerca internacional entorn la música, l’educació i la comunitat (2013-14). Formació en diferents metodologies interpretatives i pedagògiques i expert en Soundpainting.

Margarida Barbal Rodoreda

Margarida Barbal

Obté el títol de Professora de cant pel CSMM de Barcelona. Amplia estudis de cant i clarinet a la Guildhall School of Music & Drama de Londres. Paral.lelament  es forma en diverses tècniques corporals i psicofísiques, principalment: Seitai, Cos-art, Anatomia pel moviment, Kundalini ioga, Dansa lliure. 

Ruben Bes

Ruben Bes

Títol Superior de Música en l’especialitat de Pedagogia per a la Formació Musical Bàsica i General (ESMUC, 2008), Títol Superior de Música en l’especialitat d’Interpretació de Teclats (Instruments del Jazz i la Música Moderna) (ESMUC, 2013) i Màster en Direcció i Gestió de Centres Educatius (UB, 2015).

Ester Bonal Sarró

Ester Bonal

Fa música des dels 5 anys a L’ARC de Barcelona. Ha fet piano, guitarra, flauta dolça i flauta travessera i cant. S’ha format en múltiples cursos de pedagogia musical i direcció coral. Professora de música a instituts de secundària entre 1991 i 2001, on duu a terme diferents projectes artístics  interdisciplinaris. 

Elisenda Carrasco

Elisenda Carrasco

Títol Superior de Música en l'especialitat de Composició i Instrumentació, Títol Superior de Música en l'especialitat de Direcció d'Orquestra, Títol Superior de Pedagogia (Conservatori Superior de Música de Barcelona). També va ampliar els seus estudis a l'Akademia Frederich Chopin de Varsòvia i Cracòvia.

Cori Casanova i Barberà

Cori Casanova

Metge foniatre per l’ Universitat de París XIII. Grau Superior de Cant, Conservatori Superior de Música de Barcelona. Premi d’ Honor de Grau Superior. Professora del Grau de Logopèdia de la Universitat Ramón Llull-Blanquerna. Professora de l’ Escola Superior de Música de Catalunya.

Javier Duque

Javier Duque

Titulat superior en Pedagogía Musical pel Conservatori Superior de Música de Barcelona. (1998). Titulat de professor en la Metodologia Musical Willems (Lyon, 1991-1994). Titulat Superior en Musicologia per el Conservatori Superior de Música de Barcelona. (2000). Llicenciat en Pedagogia (2004). 

Luis García

Luis García

És Doctor en Educació i Máster en Didàctica i Organització Escolar per la UAB, Professor de Pedagogia Musical per la Universitat Mozarteum -Orff Institut- de Salzburg, Professor d'Educació Primària per la Universitat de Castella - La Manxa i Professor de Cant pel Conservatori Superior de Música de Madrid.

Ignasi Gómez

Ignasi Gómez

Tïtol Superior de Música en l'especialitat de Solfeig, Teoria de la Música, Repentització i Acompanyament (CSMMB 1989), Màster en Animació de Concerts Didàctics (Universitat de Granada, 2002), Diploma d'Estudis Avançats en Didàctica de la Música (Universitat de Barcelona, 2008). 

Vika Kleiman

Vika Kleiman

Es ballarina improvisadora. Ha impartit classes d'Expressió corporal, Sensopercepció, Dansa Improvisada, Alineació, Contact Improvisation, Ioga i Consciència corporal en universitats, companyies de dansa, festivals i institucions educatives i escoles de ioga d'Europa i Amèrica. 

Maria Assumpció Linares

Linares, Maria Assumpció

Diplomada en Logopèdia (UAB, 2000), Postgrau en Intervenció Logopèdica en els Trastorns de la Veu (URL, 2002), Llicenciada en Pedagogia de la Música, menció instrumental -cant- (ESMUC, 2009), Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria (VIU, 2018).

Melissa Mercadal

Melissa Mercadal

Estudis superiors en Flauta Travessera en el Conservatori Municipal  de Música de Barcelona i Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona, Màster en Musicoteràpia (Florida State University, 1987) i Doctorat en Pedagogia Musical per la University of Oregon (1993, EEUU).  

Ester Momblant Ribas

Ester Momblant

Grau Superior de Dansa Contemporània (Coreografia) i Arts Relacionades per la University College Chichester (Anglaterra, 2000); Erasmus al School for New Dance Development -SNDO (Holanda, 2000 /2002); Curs formatiu de Contact Improvisació amb Nancy Stark Smith al Earth Dance, Massachusetts, EEUU. (2006), Paris (2007). 

Mireia Mora i Griso

Mireia Mora

Obté el títol superior de pedagogia i interpretació de violí clàssic (1993, R.S. Konstervatorium, Munich). És professora titulada de Tècnica Alexander (1996, C.T.C., Londres) després d’estudiar els 3 anys de formació. Postgrau en reeducació de la veu i respiració (1996-1998 C.T.C., Londres). 

Josep Lluís Zaragozà

Josep Lluís Zaragozà

És Professor superior de música en l'especialitat de Clarinet i premi d'Honor de grau mitjà i superior al Conservatori Superior Municipal de Barcelona; llicenciat en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (itinerari de Psicologia de l’Educació) i Catedràtic de música a l'ensenyament secundari.