David Bueno

BIO

dabid bueno quadrada

David Bueno (Barcelona, 1965) és doctor en Biologia i professor i investigador a la Secció de Genètica Biomèdica, Evolutiva i del Desenvolupament a la Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional i acadèmica, centrada en la genètica del desenvolupament i la neurociència i la seva relació amb el comportament humà, inclosos els processos d'aprenentatge, s'ha desenvolupat principalment a Barcelona. Ha estat també investigador a la Universitat d'Oxford, i ha realitzat estades a la Universitat d'Innsbruck (Àustria) i l'European Molecular Biology Laboratory de Heidelberg (Alemanya). Imparteix classes de diverses matèries del camp de la genètica, la divulgació científica i la formació del professorat, i participa en diversos Màsters i Postgraus en neuroeducació. Ha publicat seixanta articles científics en revistes especialitzades, i és autor de disset llibres d'assaig i divulgació, entre els quals destaquen, per la temàtica de la conferència, Educació per a una cultura de pau. Una proposta des de la pedagogia i la neurociència (Edicions UB, 2014), Cerebroflexia. El arte de construir el cerebro (Plataforma Editorial, 2016) i Neurociència per a educadors (Rosa Sensat, 2017). També és autor o coautor d'una trentena de llibres de text de primària, secundària, batxillerat i estudis universitaris, i col·labora habitualment en diferents mitjans de comunicació, on ha escrit més de 600 articles. També ha contribuït a diverses obres enciclopèdiques, i col·labora en programes de ràdio i televisió. El 2010 va guanyar el Premi Europeu de Divulgació Científica, el 2018 el Premio Magisterio per la seva contribució a la neuroeducació, i el 2019 la Distinció del Claustre de Doctors de la UB per la seva contribució a la divulgació científica. Ha participat i participa en diversos projectes de reflexió i innovació educativa promoguts per la Generalitat de Catalunya, i des de fa 11 anys és el coordinador de la matèria de Biologia de les Proves d'Accés a la Universitat a Catalunya, on ha potenciat el canvi de les preguntes memorístiques tradicionals per preguntes de reflexió i anàlisi en contextos reals.