Comunicacions confirmades

27082098508_48f341fab7_o

EntreInstruments: Fotografia cedida per l'Ajuntament del Prat de Llobregat.

Hora A345 A346 A348 A350
12:15 Projecte Musicaria
EMM d'Olesa de Montserrat
EntreInstruments al Prat de Llobregat
EMM del Prat de Llobregat i Escoles Jacint Verdaguer, Joan Maragall, Pepa Colomer i Sant Jaume
Teatre social i eduació teatral
EMMDT de Montornès del Vallès
El Rei Lleo, junts arribem més lluny
EMM/Conservatori de Terrassa
13:00 Un infant un instrument a Ca n'Anglada: anàlisi de 4 anys de projecte
EMM/Conservatori de Terrassa
Projectes de música i comunitat a Mataró
EMM de Mataró
Funcionament i metodologia del Projecte Escola Sona a Esplugues
EMM d'Esplugues de Llobregat
Música per a crèixer
Escola Pereanton (Granollers)
15:45 Projecte 4cordes
Musicop SCCL (Mataró, Cabrils, Barcelona, Tarragona)
OnStage: Music Schools for Social Change
EMM - Centre de les Arts de L'Hospitalet de Llobregat
Un servei públic d'educació musical: el cas de Berga
EMM de Berga
Aprenentatge millorat per la tecnologia dels instruments musicals
UPF i Saico Intelligence
16:30 Banda Bufera i Corda Cordes Blues
Associació Espai Musical Burriac d'Argentona
Grans formacions musicals: la pràctica a l'ensenyament obligatori
EMM Miquel Blanch de Castellbisbal
L'Escola Municipal de les Arts
EM de les Arts de Santa Perpètua de Mogoda
Rockalins: autoaprenentatge i rock
Institut La Roca

Grans formacions musicals: la pràctica a l'ensenyament obligatori.

Oriol Ferrer

Es mostraran diferents eines metodològiques per afrontar amb èxit la creació d’un gran conjunt musical en un centre educatiu, com s’estructura una formació amb diferents instruments, com es pot encarar un projecte d’aquestes característiques en un centre d’ensenyament obligatori, etc.

+ info

Comunicador: Oriol Ferrer i Puntós

Formador en educació musical, professor de música i inventor. Professor de música de l'Escola Municipal de Música Miquel Blanch de Castellbisbal on realitza el projecte de bandes "Pim Pam Brass Band" als instituts del municipi IES Castellbisbal i IE Les Vinyes

Música per a crèixer.

Anna Farrés

Un projecte innovador per donar valor al centre a partir de la música. Es proposa que la música sigui l’eix vertebrador dels aprenentatges, fet que provoca una millora acadèmica i cohesió social aportant singularitat al centre.
El projecte musical de l'escola ajuda al desenvolupament global de la persona. Abraça tota l’escolaritat de P3 a 6è. S'intensifiquem les hores de música i a la llarga provoca un canvi metodològic dins de totes les aules. + info

Comunicadora: Anna Farrés

Directora de l'Escola Pereanton.

Aprenentatge millorat per la tecnologia dels instruments musicals.

Ayman Moghnie

Aprendre els instruments musicals és un repte i molt de temps. Els músics, ja siguin principiants o professionals experimentats, han d'equilibrar la necessitat d'aprendre tècniques i repertoris amb temps limitat, resistència física i mental. Això provoca elevats nivells d'estrès, frustració, cremades i, en ocasions, lesions, que sovint s'observen entre els practicants i poden dissuadir els principiants d'iniciar-se o continuar amb els seus estudis. El projecte TELMI aborda aquests reptes facilitant i donant suport a l'aprenentatge musical amb tecnologies innovadores, centrant-se en l'aprenentatge del violí com a cas típic. Al cor del seu sistema hi ha mecanismes avançats d'àudio, vídeo i captura de moviments que analitzen el rendiment del músic des de diferents àngels i proporcionen informació i orientació en temps real. Per interactuar amb músics, TELMI va desenvolupar eines d'aprenentatge que es basen en mètodes tradicionals d'instrucció de violí i en la recerca cognitiva moderna sobre com la gent adquireix coneixements i habilitats de manera eficient. + info

Comunicador: Ayman Moghnie

Director de desenvolupament empresarial i innovació a Saico Intelligence

Banda Bufera i Corda Cordes Blues.

bandabufera

Els dos projectes estan realitzats en horari lectiu. Els de banda es fa a dos escoles públiques d'Argentona (molt diferents entre elles i amb matisos dins del projecte) i el de cordes s'està realitzant a una escola privada concertada de Mataró com a 6a hora. + info

Comunicadores: Noelia Rodríguez i Noemí Estatuet

Coordinadora de Banda Bufera i mestra de música de l'Escola Argentona (Noelia) i Coordinadora de projectes de l'Associació Espai Burriac d'Argentona (Noemí).

EntreInstruments al Prat de Llobregat.

emmep

El projecte EntreInstruments aglutina els projectes EntreCordes, EntreVents i EntreTradis realitzat a 4 escoles del Prat. El professorat de l'escola de música i els especialistes de primària desenvolupen conjuntament vivències de pràctica orquestral comunitària que arrelen als projectes educatius de centre estimulant transformacions curriculars i innovacions educatives. Els projectes articulen la participació comunitària i el retorn cultural a la ciutadania, generant vincles en l'espai públic i l'entorn familiar. Actualment el projecte EntreInstruments és un dels projectes de música que s'emmarca en l'àmbit artístic del programa municipal "IntersECCions" d'Educació-Cultura-Comunitat.

+ info

Comunicadors: Jordi Umbert, Juan Rodríguez, Gemma Rovira i Anna Moscardó

Director de l'Escola Municipal de Música del Prat (Jordi), Coordinador Pedagògic i professor de l'EntreVents (Juan), Cap d'Equip d'Inicial i professora de l'EntreTradis (Gemma), i mestra especialista de música de l'Escola Jacint Verdaguer (Anna)

Rockalins: autoaprenentatge d'instruments.

rockalins

A l'INS La Roca hi ha una cinquantena de bandes de rock i això ha estat possible gràcies a una triple aliança municipal i a la implantació de tecnologies d'autoaprenentatge de la música.

+ info

Comunicadors: Lluís Burillo i Cris Hernández.

Cap del Departament de música de l'INS La Roca (Lluís) i Professora de música de l'INS La Roca (Cris).

Escola Municipal de les Arts - Sta. Perpètua de Mogoda.

ESCOLA MUNICIPAL DE LES ARTS - STA. PERPÈTUA DE MOGODA

Creació de l’EMA de sta. Perpètua, un centre que acollirà les següents disciplines artístiques: dansa, teatre, cinema, videojoc, música, circ, plàstiques, producció musical i disseny. L’escola es basa en el treball per projectes i produccions interdisciplinars.

+ info

Comunicadors: Eliseu Ribes i Domingo i Isabel Garcia Ripoll

Director de l'Escola Municipal de les Arts de Sta. Pertètua (Eliseu) i Alcaldesa de Sta Perètua de Mogoda (Isabel)

Teatre social i educació teatral a les escoles de primària de Montornès.

emm montornés

Des de fa més de 10 anys, les professores de teatre de l'Escola realitzen tallers de teatre social no només a escoles de primària en horari lectiu, sinó també al centre juvenil i al centre infantil de Montornès, un col·lectiu de persones amb discapacitat, l'Espai Dona, etc. Amb el teatre, es fomenta el treball en equip, s'afavoreix l'autoestima i és una eina per al canvi social i d'intervenció socioeducativa, reflexió i resolució de conflictes.

+ info

Comunicadors: Conxi Molero, Sara Pujadó i Jordi Soler

Director de l'Escola Municipal de Música, Dansa i Aula de Teatre de Montornès (Jordi), i Coordinadora de l'Aula de Teatre (Conxi) i Professora de l'Aula de Teatre (Sara).

Un servei públic d'educació musica: el cas de Berga.

L'Escola Municipal de Música de Berga ha crescut els darrers 13 anys tant en nombre d'usuaris com en l'abast i l'impacte sobre la població. El projecte però encara vol créixer més per abastar encara més àmbit de població i connectar més els projectes més socials amb l'estructura del centre.

+ info

Comunicadors: Josep Comellas, Xavier Llobet, Jordi Sabata

Escola Municipal de Música de Berga

ONSTAGE: Music Schools for Social Change.

em-ca

L’Hospitalet ha rebut el segell europeu URBACT Good Practice per la seva Escola Municipal de Música – Centre de les Arts (EMMCA), valorant seva contribució a la cohesió social a través de les arts. A partir d’aquest reconeixement, la ciutat ha impulsat una xarxa de transferència amb altres ciutats, sota el lema “ONSTAGE: Music Schools for Social Change”.

L’EMMCA explicarà en aquesta comunicació com aquesta eina per transferir la seva pràctica és alhora és una oportunitat per analitzar-se, enfortir-se i teixir encara més una xarxa col·laboracions amb altres agents locals.

+ info

Comunicadors: Núria Sempere, Raül Brenchat, Enric Aragonès

Escola Municipal de Música - Centre de les Arts de L'Hospitalet de Llobregat

Funcionament i metodologia del Projecte Escola Sona a Esplugues.

emm esplugues

Des de fa 4 anys, l'Escola Municipal de Música d'Esplugues intervé en alguns centres públics de primària de la població amb el projecte l'Escola sona. Es presentarà el model d'organització, els criteris pedagògics i la metodologia didàctica emprada.

+ info

Comunicadors: Claudia Mailahn, Jordi Serrano i Pere Bayona.

Professor de l'Escola Municipal de Música d'Esplugues de Llobregat (Claudia i Jordi), i Director de l'Escola Municipal de Música d'Escplugues de Llobregat (Pere Bayona)

Projectes de música i comunitat a Mataró.

joan fargas

Farem un breu recorregut pel mapa de projectes de comunitat de l'EMMM, la nostra visió dels projectes i l'impacte que tenen a la ciutat de Mataró: Musicacció, Escoles Orquestrals, projecte amb NEE i projectes amb Gent Gran (Orquestra d'Ukeleles i Golden Gospel Choir).

+ info

Comunicador: Joan Fargas

Director de l'Escola Municipal de Música de Mataró i professor del Departament de Promoció i Gestió de l'ESMUC.

Projecte 4cordes

4cordes

El projecte 4cordes treballa des de la perspectiva d’una educació accionada des de quatre dimensions (aprendre a ser, aprendre a fer, aprendre a viure i aprendre a conviure). El treball es basa en les fortaleses i en l’educació emocional acompanyant els nens i nenes en el seu propi creixement: regulació emocional, autonomia, competències sociemocionals i habilitats per la vida. El treball es realitza amb i des de l’aprenentatge d’instruments musicals de corda fregada i es proposa fomentar les potencialitats i possibilitats de cada individu treballant alhora des d’una mirada que engloba el grup i la comunitat. Es treballa perquè l’alumne estimuli i entreni, en el major grau possible, el seu cervell: tant l’hemisferi esquerre (racionalitat, procés lògic, sentit pràctic), com el dret (intuïció, imaginació,emotivitat), emprant metodologies que incorporen els diferents llenguatges sensorials.

+ info

Comunicadores: Noemí Rubio, Núria Puigbò i Clara Cuadern

Professores del projecte 4cordes (Musicop SCCL)

El Rei Lleó, junts arribem més lluny.

emmc terrassa

Durant tot el curs escolar l'EMM Conservatori de Terrassa i l'Institut Torre del Palau han treballat conjuntament el musical El Rei Lleó. La col·laboració s'ha realitzat afegint al treball musical i escènic de cada centre l'intercanvi de disciplines. La professora de teatre de l'Institut ha treballat amb els alumnes de l'Escola de Música i els professors de cant i piano del Conservatori han treballat amb els alumnes de l'Institut. Per acabar-ho d'adobar el departament d'arts plàstiques de l'Institut i el mòdul de perruqueria de l'IES Terrassa han aportat també la seva contribució. Un projecte intercentres amb música en directe, intercanvi d'experiències i molt més.

+ info

Comunicadores: Maria Teresa Vert i Rosa Ponsarnaus

Professora d'escena de Torre del Palau (Rosa) i professora de veu del Taller de Teatre musical del Conservatori EMM de Terrassa (Maria).

Un infant un instrument a Ca n'Anglada, anàlisi de quatre anys de projecte.

enric riera

L'Escola de Música Conservatori de Terrassa porta a terme el projecte Un Infant Un instrument a l'escola Agustí Bartra de Terrassa. Es tracta d'apropar la pràctica instrumental a col·lectius que per questions socials estan allunyats d'Escoles de Música i Conservatoris. L'experiència és molt positiva entre les famílies i molt engrescadora pels educadors. Després de quatre anys ens plantegem com s'ha de desenvolupar el projecte en el futur i quins recolzaments són necessaris.

+ info

Comunicador: Enric Riera

Director de l'Escola Municipal de Música Conservatori de Terrassa

Projecte Musicària

emm olesa

L’Escola Municipal de Música d’Olesa de Montserrat va iniciar un projecte comunitari amb l’Escola pública Mare de Déu de Montserrat. Aquest projecte comunitari vol contribuir sobretot en l’equitat social i l’autosuficiència. La música és una eina eficient per a desenvolupar aquests aspectes. També cal destacar un altre tret identitari com és l’educació emocional. La multiculturalitat és un fet cada cop més existent a les aules de les escoles i mitjançant aquest projecte es potencia aquest fet.

Comunicadors: Montse Soberbio, Xevi Matamala i Àngels Benítez.

Directora de l'Escola Pública Mare de Déu de Montserrat (Montse), Professor de bateria de l'Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat (Xevi) i Directora de l'Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat (Àngels).