Programa - III Jornades Internacionals de Música i Neurologia

Música, explosió de les arts

23 i 24 de novembre 2018

Arts Santa Mònica - La Rambla 7, 08002 Barcelona

Divendres 23
15.00 h Acreditació assistents i recollida d'informació
16.00 h

Benvinguda

  • Melissa Mercadal, directora acadèmica de l'ESMUC i coordinadora del Màster de Musicoteràpia
  • Representants del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona
16.15 h

Ponències i preguntes

18.00 h Descans
18.30 h

Espai ACORDS

  • Projecte AraART (Olga Adroher, Departament d’Ensenyament, Generalitat de Catalunya).
  • Projecte i-Música de la Jonquera (Institut La Jonquera i Escola Municipal de Música de La Jonquera)
  • Projecte IntersECCions d'El Prat (Escola Municipal de Música d'El Prat i Ajuntament d'El Prat)
  • Música amb infants amb NEE (Escola Municipal de Música Can Ponsic, Barcelona)
19.45 h Pausa - canvi d'aula
20.00 h

Tallers, 1a jornada (cal triar un dels tres tallers en el moment de la inscripció)

21.30 h Cloenda 1a jornada
Dissabte 24
9.00 h Rebuda assistents
9.15 h Benvinguda 2a jornada
9.30 h

Tallers, 2a jornada (cal triar un dels tres tallers en el moment de la inscripció)

11.00 h Pausa
11.30 h

Ponències i preguntes

13.15 h Concert alumnat ASPACE
13.30 h

Taula rodona: Músicai Arts: persones conscients

Modera: Anna Jarque

14.15 h Cloenda Jornades Art i Salut 2018

 

Projecte AraART, Departament d'Ensenyament, Generalitat de Catalunya

Els projectes de col·laboració entre l’escola i les escoles artístiques de l’entorn s’han convertit en l’eix vertebrador de l’aprenentatge i han pogut evidenciar el poder dels ensenyaments artístics dins l’ensenyament general. A Catalunya en tenim diferents exemples. Els més evidents són els dos centres integrats: l’Institut-Escola Oriol Martorell i l’Escolania de Montserrat. Totes dues escoles tenen un alt nivell en el resultat de les proves de competències bàsiques de l’educació de primària.

L’objectiu del projecte és potenciar l’educació artística a l’escola com a eix vertebrador de la formació integral dels alumnes. El projecte artístic singular de cada centre queda definit en el Projecte Curricular. La proposta d’AraART s’organitza en 3 nivells d’actuació on l’escola i el centre o l’entitat artística s’impliquen en més o menys grau.

___________________________

ASPACE

ASPACE

Entre 3 i 4 nois i noies del servei d’adults d’ASPACE vindran a oferir-nos algunes cançons per mostrar la trascendència del projecte (Peces d’un trencaclosques).

Per poder cantar i tocar només cal un petit amplificador, un micròfon i una guitarra acústica. També alguns del instruments adaptats que fan servir els nois. És posible que una de les participants s’animi a ballar una composició ha fet ella...